سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

وب سرور و اهمیت محل قرارگیری آن – بخش دوم

[ad_1]

وب سرور و اهمیت محل قرارگیری آن – بخش اول

web_servers1

وب سرورها  و  بلاگ ها

برای فهم راحت تر نحوه کار وب سرورها، سیستم شناخته شده مدیریت محتوای (CMS) ورد پرس را در نظر بگیرید. اگر یک بلاگ وردپرس داشته باشید، خواهید دانست که فایل های صوتی و تصویری روی سروری ذخیره می شود که به سایت شما مرتبط است. هنگامی که یک خواننده بر روی لینک بلاگ کلیک می کند، درخواستی به سمت سروری که هاست شما در آن میزبانی می شود هدایت می گردد. سپس دنباله ای از اتفاقات آغاز می شود، بصورتی که درخواست فایل از سمت یک کامپوننت از بلاگ شما به سمت سیستم مدیریت فایل سرور ارسال شده و سپس این فایل بازیابی می گردد و در قالب بلاگ شما روی صفحه نمایش بازدید کننده به نمایش گذاشته می شود.

هنگامی که یک بازدید کننده روی یک لینک کلیک می کند، این کلیک به عنوان درخواستی به یک صفحه وب که در قسمت URL مشخص شده است دیده می شود، این آدرس  توسط سروری که فایل های وب سایت در آن ذخیره شده قابل دسترسی است. فارغ از اینکه این فایل ها بر روی سرور هاست خودتان ذخیره شده باشند و یا در یک سرور از هاستینگ دیگر، این URL است که مرجع لینک را شناسایی می کند و آن را روی صفحه نمایش بازدید کننده نمایان می کند.

این فرایند بر طبق کدهای HTML و CSS سایت انجام می پذیرد و معمولا فایل های متفاوت زیادی قبل از بازیابی همه اطلاعات باز می شوند تا صفحات سایت شما را برای بازدید کنندگان به نمایش درآورند. این کد ها شامل، سورس کد های HTML برای هر صفحه یا  بلاگ، هدرها و فوتر هایی که روی هر صفحه اعمال می شود، فایل های متنوع فرمت دهی CSS، تصاویر و تمام بخش های مجزای دیگر که یک وب سایت را تشکیل می دهند. تمام اینها روی سرور ذخیره می گردد نه روی کامپیوتر شما!

به بیان ساده تر،  نرم افزار وبلاگ وردپرس به صورت محلی روی کامپیوتر شما ذخیره نمی شود، بلکه روی هارد سرور هاست شما ذخیره می شود. همچنین نرم افزار هایی مثل Apache ، Linux روی هارد سرور وجود دارند که سایت شما برای بارگزاری صحیح به آنها نیاز دارد.

هر چیزی کجا ذخیره می شود  کامپیوتر من یا سرور؟

چیزهایی که در فضای اختصاص داه شده به شما از سرور ذخیره شده است، نرم افزاری است که وب سایت و سیستم مدیریت محتوا را اجرا می کند (این معنای وردپرس برای اکثریت مردم است). اگر میخواهید از مایکروسافت آفیس استفاده کنید، باید خودتان آن را روی کامپیوتر خود دانلود و نصب نمایید. به این علت که شما از این نرم افزار روی کامپیوتر خود بدون نیاز به اینترنت استفاده می کنید. همین روش برای بسیاری دیگر از نرم افزارها اعمال می گردد. اما یک سرور میزبانی وب، تنها با نرم افزار های سیستمی مورد نیاز که برای اجرای وب سایت ها لازم است راه اندازی می شود.

درحقیقت، تمام بلاگ شما توسط سرور هاست شما نگهداری می شود. در واقع یک فضای کوچک از سرور در اختیار شما قرار گرفته است تا تمام چیزهایی که برای ارتباط شما در اینترنت لازم است در آن ذخیره کنید.

سرور، فضای ذخیره سازی پست ها، صفحات، تصاویر و ویدئو هایی که شما تمایل دارید روی وبلاگ خود به نمایش بگذارید را برای شما فراهم می آورد. همچنین، فضایی را در اختیار شما می گذارد تا نرم افزار وبلاگ (مانند وردپرس)، بانک اطلاعاتی وب سایت و خلاصه تمام فایل های مورد نیاز سایت را در آن ذخیره کنید. اگر کامپیوتر خود را جستجو کنید هیچ اثری ازین فایل ها پیدا نخواهید کرد چون تمامی آنها در سرور ذخیره شده اند.

سرعت بارگذاری  سایت و اهمیت محل قرارگیری سرور

سرعت بارگزاری یک وب سایت و یا بلاگ، به شدت به محل قرارگیری وب سرور بستگی دارد. سفر را در نظر بگیرید. پرواز از نیویورک به سمت انگلستان  نسبت به دترویت بیشتر زمان خواهد برد. دقیقا به همین علت موقعیت قرارگیری سرور نیز در سرعت بارگزاری وب سایت یا بلاگ شما ایجاد خواهد کرد. توجه داشته باشید که این تفاوت در حد ثانیه و یا حتی میکرو ثانیه است و نه در حد دقیقه و یا ساعت.

اگر شما در انگلستان هستید و سرور در نیویورک است، شخصی در دترویت بسیار سریعتر از شما می تواند وب سایتتان را ببنید. همین اتفاق در مورد استرالیا هم صادق است. سروری که در ملبورن واقع است وبلاگ را برای خانمی که در سیدنی است بسیار سریعتر از یک آقا در بمبئی لود می کند.

از طرف دیگر اهمیت محل قرارگیری وب سرور، نباید بیش از اندازه مورد تاکید قرار گیرد. زیرا سرعت بارگذاری وب سایت تنها یکی از عواملی است که در محاسبات رتبه بندی گوگل اهمیت دارد. اگر تمام عوامل دیگر بین دو URL یکسان باشند، سایتی که سریعتر برگزاری می شود در رتبه بالاتری نسبت به دیگری در رتبه بندی گوگل قرار خواهد گرفت. اگر بازدیدکننده دریابد که باید بیش از اندازه برای بارگزاری سایت شما صبر کند تصمیم می گیرید سراغ سایت دیگری برود که سرعت بارگزاری سریعتری دارد. این موضوع وابسته به فاصله مکانی بین بازدید کننده و سرور می باشد و نزدیکی کامپیوتر شما به سرور ربطی به این موضوع ندارد.

سرور مجازی | سرور اختصاصی

وب سرور و اهمیت محل قرارگیری آن – بخش سوم

[ad_2]

لینک منبع