سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

همه چیز درمورد رسانه ها در وردپرس

دوستای سرورپارسی سلام

از اینکه تا اینجای آموزشهای وردپرس با ما همراه بودید از شما ممنونیم. تو این جلسه از سه شنبه های وردپرسی میخوایم براتون بخش رسانه  و مدیریت رسانه ها در وردپرس را به صورت کامل شرح بدیم. متن کامل ویدئو در این پست درج شده است.

 

 

پس از اینکه وارد پیشخوان وردپرس شدید، با انتخاب گزینه رسانه وارد صفحه ای میشید که تمامی رسانه های موجود در سایت را بهتون نشون میده، شما میتونید هر فایلی اعم از تصویر، ویدئو و یا حتی فایلهای صوتی را در این بخش بارگذاری کنید.

لیست پسوندهایی که توسط رسانه وردپرس پشتیبانی میشود

پسوندهایی که توسط وردپرس پشتیبانی می شوند برای تصاویر پسوندهای .jpg و .jpeg, .png و .gif. برای فایل های صوتی پسوندهای  .mp3, .m4a, .ogg,  و  .wav.و برای فایل های ویدئویی پسوندهای .mp4 و .m4v, .mov, .wmv, .avi, .mpg, .ogv .3gp, .3g2 هستند.

یکی از نکاتی که همواره در بارگذاری رسانه ها در وب سایت باید مد نظر داشته باشید، بهینه کردن آن رسانه برای وب هست. از بارگذاری تصاویر با سایز خیلی بزرگ و حجم بالا خودداری کنید. ابزارها و همینطور نرم افزارهای زیادی هستند که توسط آنها میتونید حجم فایل های خودتون را با حفظ کیفیت پایین بیارید. به طورمثال میتوانید لیستی از بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر برای وردپرس را اینجا مشاهده کنید.

نکته دیگه عدم استفاده از تصاویر خیلی کوچیک و بی کیفیت در سایت هست، یادتون باشه تصاویر نقش کلیدی در زیبایی بخشیدن به سایت و همینطور جذب مخاطب را دارند. برای بارگذاری هر نوع رسانه ای در سایت، کافیه فایل اون را از روی کامپیوتر خودتون بکشید و در بخش رسانه رها کنید.

یادتون باشه زمانی که دارید فایل تصویری را در صفحه ای درج میکنید، حتما در بخش متن جایگزین، متنی مرتبط با تصویری که در خصوص اون مطلب دارید مینویسید، درج کنید.این متن در صورتی که به هر دلیل تصویر نمایش داده نشه، نشون داده میشه و همینطور برای سئو وب سایت هم یکی از پارامتر ها این هست که تصاویر دارای کپشن باشند.

زمانی که گزینه افزودن پرونده چند رسانه ای را در بخش نوشته ها یا برگه ها انتخاب میکنید در سمت راست صفحه ای که باز میشه گزینه های ساختن گالری و ساخت فهرست صوتی و تصویر را مشاهده میکنید. چنانچه بخواهید در سایت خودتون یک لیست پخش فایل صوتی و یا تصویری داشته باشید و یا اینکه تعدادی تصویر را در قالب یک گالری کنار هم نشون بدید میتونید از این گزینه استفاده کنید.

فقط کافیه بعد از انتخاب گزینه ساخت گالری، تصاویر مد نظر خودتون را انتخاب و گزینه گالری تازه بسازید را بزنید.

در مرحله بعدی اگر میخوایید در زیر تصاویرتون توضیحی اضافه کنید، اون را درج میکنید و در بخش “پیوند به”؛ انتخاب میکنید زمانی که روی تصویر کلیک شد این تصاویر  به کجا لینک بشن.
پوسته پیوست ها : لینک میشه به اندازه اصلی تصویر و اون را در قالب یک صفحه از سایت بهتون نشون میده

پرونده رسانه ای : تصویر را در آدرس اصلی که روی هاست شماست باز میکنه

هیچ کدام : در واقع با کلیک روی تصویر به جایی لینک نمیشه

در بخش ستون ها تعیین میکنید تصاویر در چند ستون کنار هم نمایش داده شوند. که از ۱ تا ۹ ستون قابل انتخاب هست. توجه داشته باشید که تعداد ستون ها را به شیوه ای انتخاب کنید که کاربر شما در هر دو حالت موبایل و دسکتاپ به راحتی بتواند تصاویر را مشاهده کند.

با انتخاب گزینه چینش تصادفی ترتیب درج تصاویر به صورت تصادفی خواهد شد.

در بخش اندازه تعیین میکنید که تصاویر در چه ابعادی نمایش داده بشن، اندازه تصاویر در بخش رسانه ها به این ترتیب هستند :

اندازه کامل : سایز اصلی تصویر

اندازه بزرگ : ماکسیمم ۱۰۲۴ پیکسل

میانه : ماکسیمم ۳۰۰ پیکسل در ارتفاع و طول

بند انگشتی : ابعاد ۱۵۰ در ۱۵۰ پیکسل

بعد از اینکه تمامی تنظیمات دلخواه خودتون را انجام دادید، گذاشتن گالری را انتخاب کنید. و با ذخیره و دیدن پیش نمایش خروجی کارتون را مشاهده کنید.

ایجاد و ساخت فهرست صوتی  و ویدئویی ، مشابه ساخت گالری تصویر هست. زمانی که یک فهرست ویدئویی و یا صوتی ایجاد میکنید، تنظیمات فهرست پخش، به شرح زیر قابل انجام هست.

 

برای فایل های ویدئویی

نمایش فهرست ویدئو : فهرست تمامی ویدئو های لیست پخش را نمایش میده

نمایش تصاویر : تصویر مرتبط با ویدئو شما را نمایش میده

 

برای فایل های صوتی

نمایش فهرست صوتی : فهرست تمامی فایلهای صوتی لیست پخش را نمایش میده

نمایش نام هنرمند : نام خواننده فایل صوتی را در کنار آن نمایش میده

نمایش تصویر: تصویر مرتبط با فایل صوتی را نمایش میده

یه قابلیته جالبه دیگه ای که وردپرس در اختیارتون میزاره ویرایش تصویر هست، البته نه در حد فتوشاپ اما خوب میتونید خیلی راحت تصویرتون را قاب بری کنید، ابعادش را تغییر بدید و یا جهت تصویر را عوض کنید. بعد از اون کافیه انتخاب کنید این تغییرات روی کودوم سایز از تصویر اعمال بشه ما اینجا به صورت پیش فرض بند انگشتی را انتخاب میکنیم. بعد از ذخیره و درج تصویر در صفحه میتونید تصویر را در حالت دلخواهی که تغییر دادید مشاهده کنید.

سعی کردیم تقریبا تمامی بخش های رسانه در وردپرس را براتون توضیح بدیم، اما اگر فکر میکنید به توضیحات بیشتری نیاز دارید و یا مشکلی در استفاده از رسانه ها با توضیحات ارائه شده داشتید حتما دربخش نظرات سوالات خودتون را مطرح کنید.

خوب دوستای عزیز تا اینجا ۱۰% پیشرفت داشتید. خوشحال میشیم تا ۱۰۰% شدن با ما همراه باشید.

 

نوشته همه چیز درمورد رسانه ها در وردپرس اولین بار در وبلاگ سرورپارس. پدیدار شد.