سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

نحوه‌ی یافتن فایل .htaccess در Cpanel

[ad_1]

در این آموزش نحوه‌ی یافتن و ویرایش فایل .htaccess را در سی‌پنل (Cpanel) شرح می‌دهیم.

.htaccess چیست؟

به نقل از سایت رسمی آپاچی: فایل های .htaccess (ویا فایل های پیکربندی توزیع شده) روشی برای ایجاد تغییرات پیکربندی در سطح دایرکتوری ها فراهم می نمایند. هرفایل .htaccess شامل یک یا چند دستور آپاچی است که دایرکتیو نامیده می شوند. هر فایل .htaccess در یک دایرکتوری مشخص قرار می گیرد. دایرکتیوهای درون هر فایل .htaccess فقط روی همان دایرکتوری که فایل .htaccess درون آن قرار دارد به علاوه زیردایرکتوری های آن اعمال می شود.

مسیر فایل .htaccess در cPanel کجاست؟

به صورت پیشفرض، فایل .htaccess در مسیر زیر واقع شده است:

/home/username/public_html/.htaccess

با استفاده از نرم‌افزار و دسترسی FTP می‌توانید آن را یافته و ویرایش نمایید اما در صورت تمایل می‌توانید این کار را از طریق دسترسی مستقیم به پنل cPanel انجام دهید:

1- وارد پنل cPanel شده و در بخش Files، بر روی File Manager کلیک کنید.

2- به پوشه‌ی Public_html مراجعه نمایید و در این مسیر فایل .htaccess را بیابید.

 چنانچه این فایل را مشاهده نمی‌کنید، می‌بایست نمایش فایل‌های پنهان را فعال کنید. جهت انجام این کار بر روی دکمه‌ی Settings در بالا سمت راست صفحه کلیک کرده و تیک گزینه‌ی «(Show Hidden Files (dotfiles» را بزنید و سپس بر روی Save کلیک کنید.

3- حال فایل .htaccess را در این مسیر یافته و جهت ویرایش آن بر رویش کلیک سمت راست نموده و گزینه‌ی Edit را انتخاب نمایید.

نکته* در صورتی که فایل .htaccess در این مسیر وجود نداشت، جهت ایجاد آن بر روی دکمه‌ی +File واقع در بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید. در فیلد اول یعنی New File Name، عبارت .htaccess وارد نمایید و در فیلد دوم عبارت «/public_html» و یا مسیر وبسایت خود را وارد کنید. در انتها بر روی Create New File کلیک نمایید.

نوشته نحوه‌ی یافتن فایل .htaccess در Cpanel اولین بار در وان سرور | هاست | سرور مجازی | سرور اختصاصی | ثبت دامین پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع