سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

معرفی کامل پیشخوان وردپرس

دوستای سرورپارسی سلام

امروز با آموزش پیشخوان وردپرس در خدمتتونیم. توی آموزش قبلیمون نحوه نصب وردپرس را بهتون آموزش دادیم که اگر هنوز اون را ندیدین میتونید در وبلاگ سرورپارس توی دسته بندی سه شنبه های وردپرسی با عنوان نصب وردپرس در ۳ سوت اون را ببینید.

مشاهده ویدئو آموزش نصب وردپرس

معرفی پیشخوان وردپرس

برای وارد شدن به پنل مدیریت وردپرس در ادامه اسم دامنه خودتون عبارت wp-admin را وارد کنید تا صفحه دریافت اطلاعات ورود به شما نشون داده بشه؛ نام کاربری و رمز عبورتون را وارد کنید و دکمه ورود را بزنید.

پیشخوان یا صفحه مدیریت وردپرس : بله اینجا محیط پیشخوان، یا پنل مدیریت وردپرس هست. از بالا شروع میکنیم و تک تک گزینه ها و کاربردشون را براتون توضیح میدیم. بالای صفحه یک نوار مشکی رنگ وجود داره که از طریق بخشی که عنوان سایتتون را نشان میده، نمایش سایت را که بزنید ویو صفحه اصلی سایتتون را میتونید ببینید.

زمانی که در بخش مدیریت باشید یک نوار مشکی رنگ بالای صفحه به شما نشون میده که خیلی راحت میتونید وارد هر صفحه ای شدید با انتخاب ویرایش برگه محتوای اون صفحه رو تغییر بدید. با زدن دکمه تازه میتونید یک نوشته، برگه، رسانه و یا کاربر جدید ایجاد کنید که در ادامه توضیحشون میدیم.

بخش سفارشی سازی : این بخش هم توی بعضی از تم ها برای اعمال تغییراتی مثل رنگ بندی، بارگذاری لوگو، تغییرات در صفحه اصلی و… استفاده میشه که بسته به هر تم متفاوته اگر این عبارات براتون آشنا نیست جای هیچ نگرانی وجود نداره ..! همه چیز را براتون توضیح میدیم.

بروزرسانی ها : خوب برمیگردیم داخل پیشخوان، داخل بخش بروزرسانی ها تمامی اطلاعات مربوط به آپدیت کردن وردپرس، و همچنین قالب و یا افزونه هاتون نمایش داده میشه که خیلی ساده میتونید انتخاب و آپدیتشون کنید. همونطوری که میبینید اینجا ما باید هسته وردپرسمون را با زدن دکمه “اکنون بروزرسانی نمایید” آپدیت کنیم. کمی پایین تر پوسته ها را نشونمون میده که میتونید انتخابشون کنید و بروزرسانی پوسته را انجام بدید.

نوشته ها در وردپرس : نوشته ها به تمامی مطالبی که در بخش بلاگ شما نوشته میشه مثل اخبار، مقالات و یا هرچیز دیگه ای گفته میشه. هر نوشته ای میتونه دسته بندی داشته باشه، مثلا شما داخل سایتتون میخواین یک دسته بندی برای مقالات علمی داشته باشین و در دسته بندی دیگه اخبارتون را نشان بدید و همه اونها داخل بلاگتون نمایش داده بشن استفاده از این گزینه باید استفاده کنید. جالبه بدونید، محدودیتی در ایجاد دسته بندی ها ندارید.

در واقع، دسته بندی بهتون کمک میکنه تا مطالب و نوشته هاتون را مرتب و منظم کنید و کاربراتون هم بتونن راحت تر اونها را ییدا کنن. برچسب ها و کاربردشون را زمانی که میخوایم یک مقاله نمونه را وارد سایت کنیم براتون توصیح میدیم.

معرفی برگه ها و کاربردشون در وردپرس : برگه ها به صفحاتی مثل صفحه اصلی، درباره ما، تماس باما، محصولات و.. گفته میشه ، جالبه بدونید ساختار نوشته و برگه ها خیلی مشابه هم هست. با این تفاوت که دیگه برگه ها دسته بندی ندارن اما میتونن در قالب های خاصی که کدنویسی و حاضر شده نمایش داده بشن.

رسانه ها در وردپرس : بخش بعدی بخش رسانه ها است، رسانه ها برای آپلود هر عکس، ویدئو و یا فایل صوتی در سایتتون هست که بعدا میتونید در نوشته ها و یا برگه هاتون ازش استفاده کنید.

دیدگاهها یا مدیریت نظرات : بخش دیدگاهها همانطور که از اسمش هم مشخصه برای مدیریت نظرات کاربران در سایت شماست. شما میتونید نظرات کاربران را تایید، حذف یا ویرایش کنید.

نمایش : گزینه بعدی گزینه نمایش هست، در این بخش پوسته ها و یا قالب ها، ابزارک هایی که در بخش هایی مثل فوتر سایت و یا سایدبار هستش، فهرست ها که همون منو وب سایت هست در دسترس شما هست.

افزونه ها : در بخش افزونه ها میتونید ماژول های مورد نیازه خودتون را از مخزن وردپرس روی وب سایتتون نصب کنید و امکانات زیادی را به سایت خودتون اضافه کنید.

کاربران : بخش کاربران برای اضافه و یا حذف کردن کاربران جدید به وب سایت استفاده میشه

ابزارها : در بخش ابزارها هم میتونید از ابزارهای وردپرس برای وارد کردن اطلاعات و یا بیرون بردن اطلاعات به سایت دیگه ای استفاده کنید.

تنظیمات : در بخش تنظیمات هم تغییراتی مثل عنوان وب سایت، تنظیم صفحه اصلی و وبلاگ، مدیریت بخش رسانه ها و تصاویر و همینطور مدیریت url های سایت انجام میشه.

خوب تا اینجا با بخش های مختلف آشنا شدید و تقریبا متوجه شدید که هر قسمت برای چه کاری هست. در آموزش های بعدی هر گزینه را براتون بیشتر توضیح میدیم تا یاد بگیرید چطور تغییرات را در بخش های مختلف سایتتون اعمال کنید. تبریک میگم شما تا اینجا ۵% پیشرفت داشتید. اگر سوال و یا مشکلی دارید در ادامه همین پست سوال خودتون را مطرح کنید. با آموزش های بعدی تا ۱۰۰% شدن با ما همراه باشید.

نوشته معرفی کامل پیشخوان وردپرس اولین بار در وبلاگ میزبانی وب سرورپارس. پدیدار شد.