سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

سفارشی سازی قالب وردپرس

امروز میخوایم بخش های مختلف یک قالبی که نصب کردیم را ویرایش و شخصی سازی کنیم، پس با ما همراه باشید. پس از وارد شدن به پیشخوان گزینه سفارشی سازی را انتخاب کنید و در پنل سمت راست گزینه هایی که در دسترس شماست را مشاهده کنید.

در اکثر وب سایت ها شما میتونید اطلاعات مربوط به هویت سایت خود را تغییر بدید که شامل عنوان، معرفی کوتاه و انتخاب یه آکن برای سایت باشه که در بالای تب مرورگر به عنوان آیکن شما در بروزر نمایش داده میشه.

برخی از تم ها قابلیت تنظیم رنگ های زمینه را به شما میده، که فط کافیه از بخش انتخاب رنگ رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بخش بعدی تغییر هدر یا سربرگ سایت هست، که میتونه شامل تصویر و یا ویدئو باشه. نکته ای که لازمه بدونید اینه که تصاویری که اینجا انتخاب میکنید بهتره در ابعادی باشه که در دستگاههای مختلف کیفیت تصویر از دست نرود.

بخش بعدی فهرست هاست که قبلا به تفصیل در مورد اون توضیح دادیم و اینجا میتونید مشخص کنید که هر منو در چه بخشی نمایش داده بشه و برای ویرایش هر منو کافیه روی اسم اون کلیک کنید و زیر منو ها را تغییر بدید.

در بخش ابزارک ها میتونید با انتخاب گزینه اضافه کردن ابزارک، از لیست ابزارهای موجود ابزارک های دلخواه را انتخاب کنید و به بخش مورد نظر خود را اضافه کنید.

در بخش تنظیمات برگه خانه میتونید صفحه اختصاصی مربوط به صفحه اصلی و بخش بلاگ سایت را انتخاب کنید.

در بخش تنظیمات پوسته تمامی امکاناتی که اون تمپلیت در اختیار شما قرار میگیره را نمایش میده، به فرض مثال اینجا میتوانید برای جایگاههای در نظر گرفته شده محتوای دلخواه را جهت نمایش انتخاب کنید.

در بخش css اضافی میتونید استایل دلخواه خود را به این بخش اضافه کنید. Css در واقع زبانی است که توسط آن قادر خواهید شد تا استیل طراحی صفحات وب سایت تان نظیر چینش، رنگ، محل قرارگیری، افکت، نوع نمایش و … را یکبار تعریف و به صفحات مورد نیازتان اعمال نمایید.

در تمپلیت های اختصاصی و یا تم هایی که آنها را خریداری و نصب میکنید احتمالا گزینه های این بخش متفاوت بوده و امکانات دیگری را در دسترس شما قرار میدهد.

در تم های اختصاصی احتمالا گزینه تنظیمات قالب وجود دارد و امکاناتی نظیر استایل دهی و نوع قرار گیری و تنظیمات هدر، فوتر، بخش بلاگ و .. را در اختیار شما قرار میدهد.

۶۵ درصدی شدنتون را بهتون تبریک میگم، چیزی دیگه نموده تا کامل به همه بخش های پیشخوان وردپرس مسلط بشید. تا هفته بعد و آموزش بعدی شما را به خدا میسپاریم.

نوشته سفارشی سازی قالب وردپرس اولین بار در وبلاگ سرورپارس. پدیدار شد.