سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

آموزش نصب و راه اندازی Ansible بر روی RHEL 8 / CentOS 8

با گسترش روزافزون فناوری‌ها و نیازهای مدیران سیستم به اتوماسیون و مدیریت مرکز داده‌ها، استفاده از ابزارهای مدیریت پیکربندی مانند Ansible بسیار مهم و ضروری شده است. Ansible یک ابزار متن باز و قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد پیکربندی و مدیریت سرورها و شبکه‌ها را به صورت خودکار انجام دهید.

در این آموزش، ما به شما نحوه نصب و راه اندازی Ansible بر روی سیستم عامل RHEL 8 / CentOS 8 را آموزش خواهیم داد. از شما خواهیم خواست که دستورات مورد نیاز را به ترتیب وارد کنید و مراحل را به دقت دنبال کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

با ادامه مطلب، با مراحل نصب و راه اندازی Ansible بر روی RHEL 8 / CentOS 8 آشنا خواهید شد و می‌توانید از این ابزار قدرتمند برای مدیریت و پیکربندی سرورها و شبکه‌ها استفاده کنید.

مرحله به مرحله نصب و راه اندازی Ansible بر روی RHEL 8 / CentOS 8

مرحله اول: نصب Ansible

برای نصب Ansible در RHEL 8 / CentOS 8، ابتدا باید مخازن EPEL را نصب کنید. برای این کار می توانید دستور زیر را اجرا کنید:

sudo dnf install epel-release

سپس می توانید Ansible را با استفاده از دستور زیر نصب کنید:

sudo dnf install ansible

مرحله دوم: تنظیمات Ansible

بعد از نصب، باید تنظیمات Ansible را پیکربندی کنید. فایل تنظیمات Ansible در مسیر /etc/ansible/ansible.cfg قرار دارد. می توانید این فایل را با ویرایشگر متنی مورد علاقه خود باز کنید و تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنید. به عنوان مثال، می توانید مسیر کلید خصوصی SSH را در تنظیمات Ansible تعیین کنید:

private_key_file = /path/to/private_key