سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

آموزش ساخت ایمیل در دایرکت ادمین

قبل از شروع آموزش ساخت ایمیل در دایرکت ادمین مانند ایمیل info تحت دامنه، ابتدا لازم است تا در مورد ایمیل اختصاصی وب سایت توضیحی دهیم و سپس نحوه ایجاد و ساخت ایمیل در دایرکت ادمین و نحوه استفاده از آن را برای شما توضیح دهیم. این آموزش برای صاحبان وب سایتی که کنترل پنل آنها دایرکت ادمین است کاربرد دارد.

Directadmin یک کنترل پنل هاست است که می توانید فایل ها، دیتابیس ها و ایمیل های خود را توسط آن مدیریت کنید. منظور از ایمیل اختصاصی تحت دامنه یعنی ایمیلی است که با نام دامنه وب سایت شما پایان می یابد. با ساخت ایمیل اختصاصی در دایرکت ادمین شما دیگر نیازی به استفاده از سرویس های رایگان مانند Gmail ندارید.

شما می توانید ایمیل های خود را به وب میل های Directadmin یا نرم افزار های مدیریت ایمیل مانند Outlook یا Mozilla Thunderbird یا نرم افزار های اندروید خود وصل کنید تا در هر لحظه به ایمیل های خود دسترسی داشته باشید و به ایمیل های خود پاسخ دهید. شما می توانید در Directadmin بسته به امکانات هاستینگ خود تا نامحدود ایمیل تحت دامنه خود ایجاد کنید و برای هر کدام محدودیت فضا تعریف کنید و آن را در اختیار پرسنل شرکت خود قرار دهید.

ایجاد ایمیل در دایرکت ادمین

برای ساختن ایمیل ابتدا وارد پنل Directadmin خود شوید معمولا پورت ورود به دایرکت ادمین ۲۲۲۲ است که برخی هاستینگ ها برای امنیت بیشتر این پورت را تغییر می دهند. مانند : yourdomain:2222 پس از ورود به دایرکت ادمین از قسمت E-mail Management روی گزینه E-Mail Accounts کلیک کنید تا در این صفحه لیست ایمیل های ساخته شده در دایرکت ادمین را مشاهده نمایید.

نحوه ایجاد ایمیل در دایرکت ادمین

در این صفحه شما علاوه بر مشاهده لیست ایمیل های از قبل ساخته شده امکان تغییر رمز ، تغییر حداکثر فضای ایمیل را نیز دارید و در همین صفحه نیز می توانید outlook setting را نیز دریافت کنید. برای ساخت یک ایمیل جدید روی Create mail account کلیک نمایید.

مراحل ایجاد ایمیل در دایرکت ادمین تحت دامنه

مانند تصویر بالا username همان نام ایمیل شما است، شما باید یک رمز برای ورود به ایمیل وارد کنید و در قسمت Email Quota باید حداکثر فضا حجمی ایمیل را انتخاب کنید، برای مثال ایمیل john@yourdomain نتواند بیشتر از ۵۰ مگابایت از فضا ایمیل شما استفاده کند. در صورتی که ۰ وارد کنید فضای ایمیل نامحدود خواهد شد. اگر دسترسی داشته باشید در قسمت Send Limit نیز می توانید حداکثر تعداد ایمیل روزانه را مشخص نمایید که برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها می توانید مقدار آن را روی ۵۰ عدد تنظیم نمایید.

چک کردن ایمیل ایجاد شده در دایرکت ادمین

پس از اتمام مراحل ساخت شما می توانید از چند روش ایمیل های خود را چک کنید ما در این مقاله در مورد استفاده از ایمیل از قبل ایجاد شده در دایرکت ادمین توسط وب میل به شما توضیح می دهیم. دایرکت ادمین به طور پیش فرض سه سرویس وب میل را به کاربران ارائه می کند که Squirrelmail و Roundcube نام دارند. از نظر ما بهترین وب میل دایرکت ادمین Roundcube است چراکه رابط کاربری زیبایی دارد و همچنین مشکلی با ایمیل های فارسی یا UTF8 ندارد. برای وارد شدن به محیط Roundcube ایمیل ابتدا به صفحه اصلی دایرکت ادمین خود مراجعه کرده و سپس از قسمت E-mail Management روی گزینه Webmail: Roundcube کلیک نمایید و نام کاربری و رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید. مراحل تمام شد از ایمیل خود لذت ببرید:

نحوه چک کردن ایمیل ایجاد شده در دایرکت ادمین