سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

هاست و دامین چیست توضیح با یک مثال بسیار ساده

[ad_1]

قصد داریم در این مطلب با یک مثال ساده برای شما توضیح دهیم که هاست و دامین چیست.

در واقع این مطلب برای کسانی نوشته شده است که هیچ آشنایی با این موضوع ندارند و تمایل دارند به صورت ساده درک کنند که دلیل نیاز به خرید هاست و دامین چیست.

یک مثال ساده از هاست و دامین

قبل از توضیح اینکه هاست و دامین چیست فرض کنید می خواهید یک تلفن همراه داشته باشید.

مهمترین هدف شما از داشتن این تلفن همراه برقراری ارتباط با برخی مخاطبان است و می خواهید برای کسانی که قصد ارتباط با شما را دارند این امکان را فراهم کنید.

تقریبا هدفی شبیه به هدف از داشتن یک وبسایت اینترنتی.

اولین چیزی که نیاز دارید یک شماره تلفن یا در واقع سیم کارت است.

این سیمکارت یا شماره تلفن در واقع به خودی خود هیچ کارایی ندارد و اگر روی یک گوشی نصب نشود هر مخاطبی با شما تماس بگیرد با پیغامی مواجه می شود که انگار اصلا شماره تلفنی نیز وجود ندارد و به نام شما ثبت نیست.

بنابراین شما به خرید یک گوشی تلفن همراه هم نیاز دارید که معمولا دارای یک حافظه، پردازنده، رم و … است و بستگی به خودتان دارد که گوشی با چه نوع امکانات سخت افزاری و حجم حافظه داخلی و … بگیرید.

همچنین گوشی شما هم بدون سیمکارت راهی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان ندارد.

نهایتا چیزی که برای تکمیل کارایی و استفاده ی شما از تلفن همراه باقی می ماند سیستم عامل نصب شده روی گوشی و نرم افزارهای جانبی است که هرچه این نرم افزارهای قوی تر و کارآمدتر باشد امکان استفاده ی بهتر شما از تلفن همراهتان را می دهد.

مثال فوق در بحث هاست و دامین چیست

در بحث دامنه و هاست، دامنه در واقع همان سیمکارت یا شماره تلفن همراه شماست.

برای مثال google.com یا tehranhost.com تنها یک آدرس است و به تنهایی کارایی ندارد.

هاست یا فضای میزبانی شما همان گوشی یا دستگاه تلفن همراه شماست که دارای امکانات سخت افزاری مشخص و رم و حافظه و پردازنده ی مشخص است و با اتصال دامنه به آن (شبیه سیمکارت) هاست از طریق دامنه در دسترس قرار خواهد گرد.

نهایتا برای مدیریت هاست و سایت شما نیاز به نرم افزارهایی می باشد.

برای مثال در گوشی تلفن همراه ممکن است اندروید یا ios و یا نرم افزارهای جانبی خاصی جهت انجام کارهای مختلف نصب باشد که دقیقا هاست شما هم به همین شکل است. یعنی ممکن است ویندوز یا لینوکس روی سرور هاست شما نصب یا پنل مدیریت هاست شما نرم افزارهایی مانند سی پنل، دایرکت ادمین، پلسک و … باشد که هر کدام امکانات بسیاری برای مدیریت هاست و سایت به شما می دهند.

جمع بندی پایانی

هاست در واقع یک فضای میزبانی در اینترنت است که توسط نرم افزارهای خاصی که روی آن نصب است شما می توانید فایل ها و برنامه های خود را روی آن قرار دهید و توسط دامنه یا دامین به این فایلها و برنامه ها آدرس دهی می شود.

هاست شما یک سرور یا کامپیوتر است که ممکن است هرجایی از دنیا قرار گرفته باشد اما نکته اینجاست که این کامپیوتر به اینترنت متصل است و بنابراین هرکسی که آدرس سایت شما را بزند توسط دامنه به آن کامیپتور آدرس دهی می شود تا فایل ها از روی آن بارگزاری شوند و برای کاربر یا مخاطب ارسال گردند.

با توضیحات فوق احتمالا تا کنون به خوبی متوجه شده اید که هاست و دامین چیست.

ضمنا دامنه کلمه ای فارسی و دامین یا دومین (domain) شکل انگلیسی این عبارت می باشد.

البته ممکن است عبارت هایی هم وجود داشته باشند که کمی شما را سردرگم کنند

برای مثال لازم شما با انواع هاست و انواع دامنه آشنا شوید.

اگر هنوز ابهامی دارید برای خرید هاست و دامنه می توانید از پشتیبانی تهران هاست مشاوره بگیرید.

نوشته هاست و دامین چیست توضیح با یک مثال بسیار ساده اولین بار در پدیدار شد.

[ad_2]

لینک منبع