سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

آموزش درون ریزی و برون بری در وردپرس

این هفته قصد داریم گزینه های درون ریزی و برون بری در وردپرس رو بهتون آموزش بدیم. پس با ما همراه باشین.

یکی از امکانات مهم و جالب وردپرس انتقال اطلاعات هست. شما با استفاده از این  قابلیت میتونید محتوای یک سایت شامل نوشته ها، برگه ها، دیدگاه ها و سایر اطلاعات رو به راحتی از یک سایت به سایت دیگه ای منتقل کنید. شاید پیش خودتون فکر کنید که این روند بسیار سخت و زمانبره اما اینطور نیست بلکه با ابزاری که وردپرس در اختیار کاربرا گذاشته، بسیار ساده و کوتاه هست. پس بیاید ببینیم که این کار چطوری انجام میشه.

 

 

در پنل مدیریت وردپرس با وارد شدن به  قسمت  ابزارها دو بخش درون ریزی و برون بری رو مشاهده میکنیم.

درون ریزی: اگر بخواهیم اطلاعات مربوط به محتوای یک سایت مثل نوشته ها، برگه ها، دیدگاهها و … رو از سایتی به سایت خودمون منتقل کنیم از این بخش استفاده میکنیم.

برون بری: در صورتی که قصد تهیه نسخه پشتیبان از محتوای سایت خودمون مانند نوشته ها، برگه ها، دیدگاه ها و … داشته باشیم به این بخش مراجعه میکنیم.

حال اگر بخواییم نسخه پشتیبانی از سایت خود تهیه کنیم و به سایت دیگه ای انتقال بدیم به این صورت عمل میکنیم.

ابتدا وارد بخش برون بری میشیم. در اینجا گزینه هایی برای تهیه نسخه پشتیبان در اختیار ما قرار میگیره که در اینجا با انتخاب گزینه “هر محتوایی” از تمامی محتوای سایت ما نسخه ای تهییه میگردد.

یک نکته مهم این است که ممکنه محتوای بعضی از افزونه‌ها و قالب‌ها قابل برون‌بری باشد که در این صورت باید آن افزونه یا قالب در سایت مقصد فعال باشد تا بتوانیم از محتوای آن ها در سایت مقصد استفاده کنیم.

در انتها با انتخاب گزینه “دریافت پرونده های برون بری شده”اطلاعات ما به صورت یک فایل با فرمت XML ذخیره میشود.

حالا نوبت به اون رسیده که این اطلاعات رو به سایت مقصدمون منتقل کنیم. برای این امر به پنل مدیریت سایت مقصد میریم و از قسمت ابزار ها گزینه “درون ریزی” رو انتخاب میکنیم. تو این صفحه لیستی از افزونه های درون ریز رو مشاهده میکنیم . بنابراین با توجه به نوع سایت مبدا ، افزونه درون ریز  مورد نیازمون رو نصب میکنیم و گزینه “اجرای دررون ریز” رو میزنیم. در صفحه باز شده فایل XML مون رو بارگذاری کرده و گزینه ی “بارگذاری پرونده ها و درون ریزی آن” انتخاب میکنیم.

در ادامه میتونیم یک کاربر جدید برای نوشته های سایت مشخص کنیم. همچنین با انتخاب گزینه “دانلود و درون ریزی فایل پیوست” کلیه فایل های ضمیمه نوشته‌ها (یا هر محتوای انتقال یافته دیگر) به سایت مقصد اضافه می شوند

همون طور که قابل مشاهده هست تمامی اطلاعات مربوط به سایت مبدا بر روی سایت مقصد پیاده سازی شده 🙂 .

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشین. ۸۵ درصدی شدنتون رو بهتون تبریک میگم. تا هفته دیگه، سه شنبه، شما رو به خدا میسپارم.

نوشته آموزش درون ریزی و برون بری در وردپرس اولین بار در وبلاگ سرورپارس. پدیدار شد.