سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

کندی سایت: استفاده از لینک سایت های دیگر در سایت

یکی از عواملی که به طور مستقیم در سرعت سایت شما موثر است لینک هایی است که شما در سایت خود استفاده میکنید. یکی از چیزهایی که شما در این مورد باید بدانید این است که هر چه تعداد لینک سایت های دیگر کمتری در سایت خود استفاده کنید به سرعت سایت خود کمک شایانی کرده اید.

از لینک سایت هایی که در ایران امکان دسترسی را ندارند و مسدود شده اند خودداری کنید این امر سرعت سایت شما را به خودی خود به طور قابل ملاحضه ای پایین خواهد آورد. برخی از وبسایت هایی که در ایران دسترسی آن در حال حاضر مشکل دارد به قرار زیر است:

Facebook.com
twitter.com
youtube.com
apis.google.com
plus.google.com
analytics.google.com

و غیره…

علاوه بر اینکه درج لینک های وب سایت های که فیلتر هستند و یا در ایران امکان دسترسی ندارند وجود برخی از لینک ها نظیر سایت های آمارگیر و یا برخی از نماد ها هم چنانچه سرور آنها دچار کندی باشد، لود سایت شما را دچار اختلال خواهد کرد. برای بررسی این موضوع مطلب قبلی در خصوص ارور ۴۰۴ را مطالعه کنید و حتما بخش waterfall لود سایت خود را بررسی نمایید و از سرعت بارگذاری اطلاعات در صفحه اطمینان حاصل کنید.

به طور کلی نمایش هر نوع رسانه و محتوا در سایت که وابسته به سایت دیگری باشد اعم از ویدئو، تصویر، فایل صوتی چه به صورت مستقیم و یا چه به صورت iframe میتواند یکی از عوامل افزایش سرعت بارگذاری سایت باشد.

در سایت های وردپرسی شما میتوانید برای مدیریت لینک های خارجی از افزونه External Links استفاده نمایید. این افزونه در مخزن ورد پرس به نام External Links در دسترس است. پس از نصب و فعالسازی افزونه محیط کاربری این افزونه به شکل زیر را میبینید:

افزونه external link برای مدیریت لینک های خارجی

Apply Globally: فعال کردن این گزینه موجب میشود که کلیه تنظیمات افزونه برای لینکهای خارجی اعمال گردد.

Apply to Text Widgets: با فعال کردن این گزینه تنظیمات برای لینک‌های خروجی موجود علاوه بر برگه‌ها و نوشته‌ها در ابزارک‌ها، فهرست‌ها و بخش نظرات سایت نیز اعمال خواهد شد.

Treat Subdomains as Local:در صورتی که این گزینه فعال گردد کلیه لینک هایی که در ساب دامنه ها موجود است به عنوان لینک داخلی در نظر گرفته میشود و این تنظیمات مربوط به این افزونه در آن ها اعمال نمیشود.

Auto Convert Text Urls: با فعال کردن این گزینه  کلیه آدرس هایی( به صورت متن) که در سایت درج شده لینک دار میشود و برای لینک های خارجی نیز این شکل از تنظیمات اجرا خواهد شد.

Add No Follow: با فعال کردن این گزینه کلیه لینک‌های خارجی که در حالت عادی به صورت  follow هستند به No follow  تبدیل خواهند شد.

Add Icons: با استفاده از این گزینه آیکن هایی در کنار لینک های خارجی نمایش داده خواهد شد که کاربران سریعتر متوجه این نوع لینکها گردند.

Open in New Windows: با فعال کردن این گزینه کلیه لینک‌های خارجی در یک پنجره جدید باز خواهند شد تا با کلیک بر روی آنها کاربران همچنان در سایت باقی مانده و رنکینگ سایت حفظ شده و بهبود یابد.

Exclude HTML Code Blocks: با فعال کردن این گزینه لینک‌هایی که به صورت متن‌های کد شده قرار دارند این ویژگی در آنها استثنا بوده و اعمال نخواهد شد.

Domains to Exclude: در این گزینه قادرخواهید بود دامنه سایت‌هایی که قصد ندارید تا امکان اعمال این تنظیمات در آنها اعمال شوند را وارد کنید تا مستثنی شوند.

 

ریدایرکت کردن لینک ها یا به عبارت دیگر هدایت کردن لینک ها به آدرس هایی دیگر از جمله اقداماتی است که هر وب‌سایتی چندین و چندبار آن را تجربه کرده است. خیلی وقت ها لینک های موجود در سایت به دلایلی از کار می افتند و خیلی اوقات هم ما با تصمیم خودمان لینک هایی را به آدرس هایی جدید ریدایرکت می کنیم.

ریدایرکت کردن لینک ها در شرایط عادی مشکلی ایجاد نمیکند اما مشکل از جایی شروع می شود که در این قضیه زیاده روی شود که قطعا در این شرایط با کاهش سرعت سایت روبرو خواهیم شد. یکی از علت های این امر مربوط به این است که هر ریدایرکت به معنای یک درخواست HTTP به سرور است که یکی از علت های اصلی کاهش سرعت سایت درخواست های متعدد HTTP به آن است.

یکی دیگر از توصیه هایی که به شما میکنیم این است که درخواست های اشتباه  را تا حد امکان از سایت خود پاک کنید. این درخواست ها شامل نوشته ها فایل ها و لینک هایی هستند که بعد از مدتی حذف شدند و شما آن ها را روی سایت خود قرار داده اید و احتمال دارد که این اطلاعات روی مرورگر شما همچنان نمایش داده شوند که زمانی که شخصی به این اطلاعاتی که حذف شده اند وارد می شود، می توان گفت که یک درخواست اشتباه ارسال کرده است. چنین مواردی علاوه بر کاهش چشمگیر سرعت سایت باعث افت سئو آن نیز خواهد شد. بنابر این توصیه میشود که مطالب و اطلاعات سایت را به هیچ عنوان پاک نکنید و در صورت اجبار هم لینکی برای آن قرار دهید و از اعتبار لینک هایی که در سایت قرار میدهید مطمئن شوید. با استفاده از افزونه Dead Line Checker  میتوانید صفحات و لینک هایی که دچار این مشکل شده اند را پیدا کنید و نسبت به اصلاح آنها اقدام کنید.

سعی کردیم تمامی راههای رفع مشکل کندی سایت به علت استفاده از لینک سایت های دیگر در سایت را بهتون آموزش بدیم. اگر همچنان سایت شما کند و یا اختلالی در اون هست، حتما عوامل دیگه ای که در پست معرفی ۸ عامل عمده کندی سایت اعلام کردیم را بررسی کنید. اگر سوالی دارید در ادامه همین پست مطرح کنید.

نوشته کندی سایت: استفاده از لینک سایت های دیگر در سایت اولین بار در وبلاگ سرورپارس. پدیدار شد.