سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

کاهش حجم سایت برای افزایش سرعت بارگذاری

یکی از بزرگترین مشکلاتی که میتونه باعث کندی وب سایت بشه، حجم بالای سایت هست. در صورتی که از ابزارهای تست سرعت نظیر GTmetrix استفاده میکنید میتوانید در بخش total page size، حجم کلی صفحه ای که آن را تست میکنید مشاهده نمایید. کاهش حجم سایت یکی از عواملی است که باید برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت خودتون اون را بررسی کنید. اما فراموش نکنید عوامل دیگه ای هم میتونه باعث کندی وب سایت شما شده باشه که باید اون ها را هم مد نظر داشته باشید.

معرفی روش های کاهش حجم سایت

برای اینکه بتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید راه کارهای زیر جهت کاهش حجم صفحات سایت خود را امتحان نمایید. در برخی ابزارهای تست سرعت نظیر GTmetrix این مشکلات با گرید بندی از E بدترین تا A بهترین مشخص می شود. به ترتیب راهکارهایی جهت بهبود وضعیت حجم صفحه را در ادامه به شما معرفی میکنیم.

تست سرعت سایت در gtmetrix

:. کاهش حجم تصاویر

زمانی که قصد بارگذاری تصویری در وب سایت خود را دارید باید به حجم آن توجه داشته باشید. سعی کنید تمامی تصاویر خود را برای وب بهینه کنید و از بارگذاری تصاویر با سایز بسیار زیاد و حجم بالا در سایت خودداری کنید. بهترین راه برای این کار این است که با استفاده از نرم افزار فتوشاپ و یا یک نرم افزار ویرایش عکس قبل از آپلود تصویر، حجم آن را کاهش دهید. این به شما امکان کنترل بیشتری بر روی کیفیت تصاویر در وب سایت شما میدهد. و می توانید کیفیت تصاویر و حجم آنها را کنترل کنید. اگر روش کار با این نرم افزار را نمیدانید و یا به ادیتور تصویر دسترسی ندارید؛ برای بهینه کردن تصاویر در سایت خود میتوانید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

 ۱٫ ابزار آنلاین کاهش حجم و سایز تصویر

چنانچه سایتی دارید که تحت سیستم مدیریت محتوای اختصاصی آن را مدیریت میکنید، و یا تمایلی به نصب افزونه روی وب سایت خود ندارید؛ میتوانید از ابزارهای آنلاین کاهش حجم تصویر استفاده کنید. استفاده از این ابزارها خیلی ساده است. تصویر خود را بارگذاری، و سپس میزان کاهش کیفیت را تعیین و تصویر بهینه شده را دانلود میکنید. برخی از این ابزارها را در ادامه به شما معرفی میکنیم :

  1. ImageCompressor
  2. Kraken
  3. Compressor

۲٫ افزونه کاهش حجم تصاویر برای وردپرس

چنانچه وب سایت شما تحت وردپرس طراحی شده، میتوانید با نصب افزونه ای نسبت به فشرده سازی تصاویر در حین بارگذاری اقدام کنید. طبق بررسی های صورت گرفته بهتیرن افزونه ها را در ادامه به شما معرفی مکینیم. البته بهتر هست بدونید که در افزونه ” EWWW Image Optimizer ” برای دسترسی به سطوح فشرده سازی که باعث تفاوت واقعی می شوند، شما نیاز به کلید API پرداخت نیاز خواهید داشت.

  1. reSmush.it
  2. ShortPixel
  3. EWWW Image Optimizer

 

:. فعالسازی gzip compression

وقتی کاربری وارد سایت شما میشه درخواست برای دریافت اطلاعات سایت در مرورگر برای سرور ارسال شده و بعد از اینکه سرور به این درخواست پاسخ مثبت داد فایل‌ها شروع به بارگذاری می‌کنند. حالا هرچه حجم این فایل‌های استفاده شده در صفحات بیشتر باشه زمان بیشتری صرف لود کامل سایت خواهد شد. بنابراین باید حجم صفحات خودمون را با استفاده از gzip کاهش بدیم تا در مدت زمان کوتاه‌تری یک صفحه وب برای کاربر لود شده و در دسترس قرار گیرد. با استفاده از gzip کلیه فایل‌های مربوط به html، css و جاوا اسکریپت فشرده شده و کدهای تکراری اون نادیده گرفته می‌شوند که در نهایت منجر به افزایش سرعت سایت خواهد شد.

برای فعال کردن Gzip میتوانید از روش های زیر اقدام کنید:

  1. فعالسازی gzip در cpanel
  2. استفاده از افزونه W3 Total Cache و فعال کردن گزینه enable http gzip compression  در بخش Performance> Browser Cache افزونه

 

:. فعال کردن Leverage browser caching و افزایش سرعت سایت

زمانی که مرورگر شما قصد دارد وب سایتی را بارگذاری کند، اطلاعات زیادی مانند تصاویر، فایل های CSS و … را دریافت می کند. برخی از این اطلاعات همواره ثابت و بدون تغییر هستند. پس بهتر است که مرورگر این فایل ها را در حافظه کش (browser caching) خود ذخیره کند تا از دریافت آنها در هر بار مراجعه به وب سایت جلوگیری کرده و در نتیجه مدت زمان لازم برای بارگذاری وب سایت کاهش یابد. البته برای انجام این کار لازم است مدیر وب سایت قبلا تنظیماتی را برای فعال کردن browser caching اعمال کرده باشد. اعمال این تغییرات در وب سایت leverage browser caching نام دارد. برای فعال کردن کش میتوانید از طریق دو روش زیر اقدام کنید.

  1. درج کد به صورت مستقیم در فایل htaccess در روت هاست
## EXPIRES CACHING ##

ExpiresActive On
ExpiresByType image/jpg "access 1 year"
ExpiresByType image/jpeg "access 1 year"
ExpiresByType image/gif "access 1 year"
ExpiresByType image/png "access 1 year"
ExpiresByType text/css "access 1 month"
ExpiresByType text/html "access 1 month"
ExpiresByType application/pdf "access 1 month"
ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
ExpiresDefault "access 1 month"

## EXPIRES CACHING ##

       ۲٫ استفاده از افزونه های کش در وردپرس

 

سعی کردیم تمامی راههای کاهش حجم سایت برای افزایش سرعت بارگذاری سایت را بهتون آموزش بدیم. اگر همچنان سایت شما کند هست، حتما عوامل دیگه ای که در پست معرفی ۸ عامل عمده کندی سایت اعلام کردیم را بررسی کنید. اگر سوالی دارید در ادامه همین پست مطرح کنید.

نوشته کاهش حجم سایت برای افزایش سرعت بارگذاری اولین بار در وبلاگ سرورپارس. پدیدار شد.