سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

معرفی ۸ عامل عمده کندی سایت + راه حل

با توجه به اهمیت سرعت بارگذاری سایت و مشکلات موجود در خصوص کندی وب سایت تصمیم گرفتیم در طی مقاله ای به عواملی که باعث کندی وب سایت میشود بپردازیم و در ادامه راهکارهایی برای رفع هرکدام معرفی کنیم.

 

البته موارد زیادی میتواند باعث کندی سرعت بارگذاری سایت شود. اما عمده ترین آنها تا اینجا ۸ مورده اساسی است که بالطبع رفع آنها میتوانید سرعت بارگذاری سایت را بهبود بخشد. لطفا تا پایاین مقاله با ما همراه باشید.

 

۱٫ حجیم بودن صفحه اصلی سایت

چنانچه با ابزارهایی نظیر GTMetrix کار کرده باشید، حجم صفحه اصلی یکی از گزینه هایی است که به شما نشان میدهد. خوب حجم یک صفحه شامل تصاویر، فایل های CSS و JS و کدها و متونی است که در صفحه اصلی سایت شما لود می شود. موضوع را خیلی تکنیکال نمیکنیم، اما بدانید هرچه تعداد فایلهای CSS و JS  ای که در صفحه بارگذاری می شود بیشتر باشد، تعداد تصاویر بهینه نشده در صفحه بالا باشد و همینطور میزان کد html زیادی همراه با متن لود شود در واقع حجم اولیه را بالا برده و این یکی از عامل های اساسی در کندی وب سایت است.

 

در اکثر سایت های وردپرسی این موضوع در قالب های آماده همراه با تعداد افزونه های فعال زیاد بسیار به چشم میخورد. که در مقالات بعدی راهکارهایی برای اصلاح و بهبود آن ارائه میکنیم.

 

۲٫ استفاده از افزونه های نا مناسب در سایت های وردپرسی

نصب هر افزونه جدید در وردپرس یا استفاده از افزونه هایی که به خوبی کدنویسی نشده اند، یعنی اضافه شدن به تعداد فایل های CSS و JS که در صفحه لود میشه و این یعنی افزایش حجم صفحه و تعداد رکوئست که خوب بالطبع مدت زمان بارگذاری صفحه را بیشتر میکنه. پس از افزونه های کمتری استفاده کنید و برای هر چیزی روی سایتتون یک افزونه نصب کنید.

۳٫ استفاده از لینک سایت های دیگر در سایت

یکی دیگر از عواملی که باعث کندی وب سایت میشه استفاده از لینک سایت های دیگر از جمله سایت هایی که کند و یا فیلتر هستند در سایتتون هست. موضوع از این قراره که اگر اون وب سایت مشکلی داشته باشه و کند باشه به علت اینکه طول میکشه تا پاسخ رکوئست ارسال شده از سمت سایت شما را بده، تاثیر مستقیمی روی سرعت بارگذاری سایت شما میگذاره؛ پس این گزینه هم میشه یکی از مواردی که باید مراقبش باشید اگر میخواید وب سایتتون با سرعت نور بارگذاری بشه 😉

 

۴٫ خطاهای ۴۰۴

خطاهای ۴۰۴ در سورس سایت شما یا در واقع عدم وجود فایل های فراخوانی شده در محتوای سایت هم از دیگر عوامل موثر در کند شدن سایت شماست. مثلا لود نشدن یک تصویر یا هر رسانه ای که مسیرش در متن صفحه شما وجود داره اما خودش در واقع در اون مسیر وجود نداره، فایل CSS و JS از عمده ترین حالت هایی است که پیش میاد.

 

۵٫ query های کند سمت پایگاه داده

در صورتی که ​​کدنویسی وب سایت شما به نحوی باشد که مدت زمان ارسال درخواست به پایگاه داده تا دریافت پاسخ طولانی شود باعث کندی سایت میشود. پس بهتر است کدنویسی وب سایت خود را به گونه ای انجام دهید که در تعداد query های زیاد در حجم دیتابیس بالا سایت دچار کندی نشود.

 

۶٫ استفاده از منابع بیش از حد

سرویس های هاست اشتراکی، محدودیت هایی در استفاده از منابع دارند که چنانچه سایت شما از میزان منابع بیشتری استفاده کند درخواست ها در صف میمانند و در نتیجه دیر پاسخ داده شدن ممکن است ارور ۵۰۰ بگیرید. توجه به شرایط و قوانین هر هاستینگ از جمله عواملی است که باید مد نظر داشته باشید.

۷٫ ​استفاده از ابزار تست سرعت سایت خارجی

استفاده از سایت های تست سرعت وب سایت خارجی نظیر pingdom, GTMetrix, Google PageSpeed Insight بین صاحبان وب سایت بسیار معمول است. اما باید توجه داشته باشید که چنانچه وب سایت شما در سرورهای ایران میزبانی می شود، بهتر است از ابزارهای مناسب تری برای سنجش سرعت سایت خود استفاده کنید.

 

۸٫ بررسی پارامترهای مربوط به SERVER در ابزار تست سرعت

پس از بررسی سایت در مرجع نا مناسب مانند GTMetrix که بیشتر کدها را بررسی می کند و شاید ۲-۳ مورد از ۱۰۰ مورد آن مربوط به سرور باشد، ابتدا بهتر است موارد مربوط به Content، Image و CSS/JS را اصلاح و برطرف کنید سپس از هاستینگ خود شاکی شوید 😉

 

 

اگر به نظر شما عمل دیگه ای هست که میتونه باعث کندی وب سایت بشه حتما در ادامه برامون بنویسید. در مقالات بعدی به راه کارهای رفع این مشکلات می پردازیم. از همراهیتون ممنونیم سرورپارسی های عزیز 🙂

نوشته معرفی ۸ عامل عمده کندی سایت + راه حل اولین بار در وبلاگ میزبانی وب سرورپارس. پدیدار شد.