سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

معرفی نقش های کاربری در وردپرس + اینفو گرافی

تو این قسمت از سری آموزشهای سه شنبه های وردپرسی، قصد داریم راجع کاربران و سطح دسترسی آنها در وردپرس صحبت کنیم. برای اینکه اطلاعات مربوط به تمامی کاربرایی که امکان دسترسی به پنل مدیریت سایت شما را دارند را ببینید کافیه از قسمت کاربران، همه کاربران را برگزینید. در این قسمت میتونید اطلاعات مربوط به تمامی کاربران را مشاهده کنید و در صورت نیاز آن ها را حذف و یا ویرایش کنید.

با استفاده از گزینه تغییر نقش میتونید دسترسی های مربوط به یک کاربر را تغییر بدید. که در ادامه اونها را براتون توضیح میدیم.

مشترک : فقط می تواند مشخصات خود را مدیریت کند.

مشارکت کننده : امکان نوشتن و مدیریت پست جدید را دارد اما نمیتواند مطلب را منتشر کند.

نویسنده : امکان نوشتن و انتشار مطلب را دارد.

ویرایشگر : نوشته های کاربران را مدیریت و منتشر میکند.

مدیر کل : به تمام ویژگی های مدیریتی وردپرس دسترسی دارد.

با نصب برخی افزونه ها ممکن است نقش های دیگری به این بخش اضافه شود که اطلاعات مربوط به این نقش ها و سطوح دسترسی آن را میتوانید در جزئیات مربوط به آن افزونه مشاهده کنید.

در ادامه اینفو گرافی برای شما تهیه شده که با استفاده از آن میتوانید سطح دسترسی کاربران مختلف را مشاهده و بررسی کنید.

اینفوگرافی دسترسی کاربران در وردپرسچنانچه تمایل دارید اطلاعات مربوط به یک کاربر را ویرایش کنید کافیست گزینه ویرایش را در لیست کاربران انتخاب کنید. در این بخش میتوانید مشخص کنید که نام کاربر به چه نحوی در سایت نمایش داده شود، رمز عبور خودتون را تغییر بدید، به موتورهای جستجو اجازه نمایش آرشیو نویسنده را در نتایج جستجو ندهید و یا رنگبندی و نحوه نمایش پنل مدیریت و امکانات ادیتور را تغییر دهید.

فراموش نکنید برای دیدن نتایج باید تغییرات داده شده در این بخش را ذخیره کنید. اگر قصد دارید عضویت در سایت را فعال کنید و امکانات بیشتری به بخش کاربراتون اضافه کنید همونطور که در آموزش قبلی گفتیم میتونید از افرونه  Ultimate Member استفاده کنید.

برای فعالسازی عضویت در سایت باید از بخش تنظیمات -> عمومی، گزینه ” هر کسی می‌تواند نام‌نویسی کند” را انتخاب کنید. و در بخش ” نقش پیش‌فرض کاربر تازه” تعیین کنید کاربری که تازه ثبت نام میکند، چه نقشی و چه سطح دسترسی داشه باشد.

توصیه میکنیم نقش مشترک را برای کاربران تازه واردتون انتخاب کنید، تا دسترسی خاصی به پنل سایت شما نداشته باشند. ۸۰% ای شدنتون مبارک، فقط دو قدم دیگه مانده تا به ۱۰۰% برسید. از اینکه تا این بخش باهامون همراهی کردین ازتون سپاسگذاریم.

نوشته معرفی نقش های کاربری در وردپرس + اینفو گرافی اولین بار در وبلاگ سرورپارس. پدیدار شد.