سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

معرفی نرم افزار مانیتورینگ Zabbix

[ad_1]

 

 Zabbix یک نرم افزار قدرتمند در زمینه مانیتورینگ و جمع اوری اطلاعات در شبکه میباشد. با استفاده از این نرم افزار میتوانید بصورت Real-Time بیش از 10 هزار سرور، ماشین مجازی و دیگر سخت افزار های شبکه ای را هم زمان مانیتور کنید. Zabbix در کنار جمع اوری اطلاعات، با استفاده از یک رابط کاربری مناسب انواع Graph ها و Map ها را در اختیار شما قرار میدهد تا به بهترین شکل تمامی سخت افزار های مورد نظر را زیر نظر داشته باشید.کارایی بسیار قدرتمند این ابزار در جمع اوری اطلاعات و انالیز، آن را برای سازمان های بزرگ مناسب میسازد. مانیتورینگ توضیع شده نیز با استفاده از Zabbix Proxies امکانپذیر میباشد.

این نرم افزار با یک رابط کاربری تحت وب ارائه شده است که این محیط برای ورود با اعتبار سنجی امن شده است. در این محیط میتوانید کاربرانی با سطوح دسترسی مختلف ایجاد نمایید. جمع اوری اطلاعات با استفاده از نصب Agent در سیستم میزبان انجام میشود، البته متد Agent-Less نیز در این نرم افزار فراهم بوده و میتوان بدون Agent نیز سرور و سخت افزار ها را مانیتور کرد. Zabbix میتواند بصورت اتوماتیک تمامی سخت افزار های شبکه را شناسایی کند. با استفاده از امکان Network Discovery میتواند بصورت اتوماتیک تمامی سخت افزار های درون شبکه را شناسایی و در صورت تمایل ان را مانیتور نمایید.

مزایای استفاده از Zabbix

  • این نرم افزار بصورت رایگان و Open-source در اختیار عموم قرار گرفته است که این مورد هزینه های تمام شده شرکت ها را کاهش میدهد. البته توجه داشته باشید zabbix برای نصب نیاز به کامپوننت هایی نظیر Linux, apache, MySQL و PHP دارد.
  • نصب و استفاده از این ابزار بسیار اسان بوده که هزینه های مربوط به اموزش سازمان را کاهش میدهد. شما میتوانید با چند جستجو کوتاه و یا مطالعه Document مربوط به این نرم افزار، Zabbix را بصورت عملیاتی مورد استفاده قرار دهید.
  • Zabbix برای پلتفرم های پایه ویندوز و یونیکس Agent ارائه کرده است که این Agent ها باعث افزایش سرعت مانیتور و افزایش کارایی و امکانات خواهند شد.
  • یک سیستم مانیتورینگ مرکزی پیشرفته با ذخیره اطلاعات در دیتابیس این امکان را خواهد داشت تا تمامی اطلاعات را ذخیره کند. به همین دلیل هنگامی که به این اطلاعات نیاز پیدا کردید تمامی اطلاعات در دسترس شما قرار خواهد داشت.

تنها پس از نصب این نرم افزار به قدرت ان پی خواهید برد. برای مانیتور سنسور های مختلفی در سیستم تعریف شده است. برای مثال با استفاده از Agent میتوان میزان مصرف دیتابیس، وضعیت میزان فضای دیسک ، میزان مصرف رم و سی پی یو بصورت Real -Time و… را برسی و مانیتور نمایید. علاوه بر این میتوان کد های بازگشتی از وب سایت ها را نیز تحت نظر داشت. به عنوان مثال کد 200 به این معناست که وب سایت بدون مشکل در دسترس است. ممکن است زمانی سرور در دسترس باشد اما سایت با با مشکل مواجه باشد.


سوالات خود را در ادامین مطلب مطرح نمایید. در اینده نصب و استفاده از این ابزار در WikiConfig اموزش داده خواهد شد.

منبع “ویکی کانفیگ”

موفق باشید.

[ad_2]

لینک منبع