سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

معرفی افزونه ها در وردپرس و کاربرد آنها

رسیدیم به بخش هیجان انگیزه آموزش وردپرس، در این ویدئوی آموزشی میخوایم شما را با افزونه های وردپرس و کاربردشون آشنا کنیم و در اخر چند افزونه کاربردی بهتون معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

همانطور که از نام افزونه مشخص است از آن برا یافزودن امکانات و قابلیت های اضافی به سایت استفاده میشه

برای مثال از طر یق افزونه ها میتوانیدبه سایت خود اسلایدر و یا فرم اضافه کنید. توجه داشته باشید که حجم بالای افزونه ها در سایت اصلا به نفع شما نیست و مخصوصا اگر از هاستهای اشترا کی استفاده میکنید باید افزونه ها کمی را نصب داشته باشید ز یرا به دیتابیس شما فشار ایجاد میکند.

برای اینکه لیست افزونه های نصب شده روی سایت خودتون را مشاهده کنید از پیشخوان گزینه افزونه های نصب شده را انتخاب کنید.

در این بخش میتونید افزونه های موجود را فعال و غیر فعال و یا حذف کنید. و اگر تمایل داشته باشید افزونه جدیدی به سایت خودتون اضافه کنید از گزینه افزودن وارد صفحه نصب افزونه ها میشید.

در این بخش میتونید در کادر جستجو نام پلاگین مورد نظر خودتون را سرچ کنید تا پیشنهادات وردپرس به شما نمایش داده بشن و یا اینکه اگر افزونه خود را منبع دیگه ای دریافت یا خرید کردید با انتخاب گزینه بارگذاری افزونه فایل فشرده مربوط به آن را جهت نصب انتخاب کنید.

قبل از نصب افزونه لازمه چند نکته را بررسی کنید :

اگر وب سایت شما فارسی هست، حتما توجه داشته باشید که افزونه فارسی سازی شده باشه تا مجبور نباشید خودتون اون را فارسی کنید.

به رتبه ای که افزونه از کاربران گرفته توجه کنید و حتما با انتخاب گزینه جزئیات بیشتر توضیحات، راه اندازی و سوالات متداول آن را بررسی کنید.

شما از طر یق مخزن وردپرس میتوانید به بسیاری از پلاگینها به صو رت رایگان دسترسی داشته باشید. اما بر خی از پلاگینها دارای نسخه های حرفه ای یا (Professional (Pro هستند که باید از مارکتهای وردپرس آنها را تهیه کنید.

یکی از راه های انتخاب افزونه مناسب جستجو در گوگل و استفاده از پیشنهادات وبمستران است. و راه دیگر سرچ در باکس جستجو افزونه وردپرس

به عنوان مثال  اگر شما نیاز به نصب افزونه سئو روی سایت خودتون دارید کافیه در باکس جستجو عبارت seo را سرچ کنید

افزونه های پیشنهاد شده بر اساس تعداد نصب و نظراتی که گرفته اند مرتب و به شما نمایش داده میشوند و به همین دلیل افزونه یواست سئو اولین افزونه در لیست پیشنهادی هست.

برای نصب افزونه گزینه “هم اکنون نصب کن” را انتخاب و پس از نصب شدن افزونه برای فعال شدن گزینه “فعال کردن” را انتخاب کنید.

برا ی مشاهده و تغییر تنظیمات افزونه از گزینه تنظیمات در لیست افزونه ها باید استفاده کنید و یا اگر چنین گزینه ای در لیست افزونه ها نداشت در بخشی از پیشخوان به دنبال نام افزونه ای که نصب کردید باشید و با انتخاب آن وارد بخش تنظیمات افزونه مورد نظر شوید.

لیستی از افزونه های کاربردی وردپرس را در ادامه میبینید که استفاده از آنها میتونه برای ایجاد کردن یک سایت حرفه ای بهتون کمک کنه ۷۰ درصدی شدنتون را بهتون تبریک میگم، فاصله زیادی تا ۱۰۰% ای شدن ندارید. تا هفته بعد و آموزش بعدی شما را به خدا میسپاریم.

نوشته معرفی افزونه ها در وردپرس و کاربرد آنها اولین بار در وبلاگ سرورپارس. پدیدار شد.