سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

انواع باج افزار

انواع باج افزار با توضیح

باج افزار یک نوع نرم افزار مخرب است که به طور غیر مجاز و بدون اطلاع کاربر نصب می‌شود و اطلاعات حساس و مهم را به سرورهای مخرب ارسال می‌کند. این نوع نرم افزارها معمولاً به صورت فایل‌های اجرایی یا اسکریپت‌های مخرب ارسال می‌شوند و می‌توانند به طور مخفیانه در سیستم عامل یا برنامه‌های کاربر نفوذ کنند.

انواع باج افزار

1. باج افزار تروجان: این نوع باج افزار به صورت تروجان (Trojan) نصب می‌شود و به طور مخفیانه اطلاعات کاربر را جمع‌آوری و به سرورهای مخرب ارسال می‌کند. سپس اطلاعات را قفل کرده و برای باز کردن آنها از کاربر پول می‌خواهد.

2. باج افزار رمزنگاری‌شده: این نوع باج افزار فایل‌های کاربر را رمزنگاری می‌کند و برای باز کردن آنها از کاربر پول می‌خواهد. اگر پول پرداخت نشود، فایل‌ها دائماً رمزنگاری شده خواهند ماند.

3. باج افزار تحت وب: این نوع باج افزار به صورت اسکریپت در وب‌سایت‌ها نصب می‌شود و اطلاعات کاربر را جمع‌آوری می‌کند. سپس اطلاعات را قفل کرده و برای باز کردن آنها از کاربر پول می‌خواهد.

روش‌های پیشگیری

برای جلوگیری از نصب باج افزارها، کاربران باید از نرم افزارهای ضد ویروس و فایروال قوی استفاده کنند و همیشه باید نرم افزارها و سیستم عامل خود را به روز نگه دارند. همچنین از باز کردن فایل‌ها یا لینک‌های مشکوک بپرهیزند و از منابع معتبر برای دانلود استفاده کنند.