سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

انتقال امن اطلاعات

[ad_1]

بخش اول – انتقال امن اطلاعات

بخش دوم – انتقال امن اطلاعات توسط filezilla از طریق SFTP

دو روش رایج و ایمن جهت انتقال اطلاعات بین دو کامپیوتر SSH  و TLS  هستند که هر دو پروتکل استانداردی برای مباله رمز شده اطلاعات است، هدف آن ها انتقال امن داده ها و تامین امنیت در سراسر شبکه بخصوص اینترنت می باشد. فن‌آوری استفاده‌شده در هر دو پروتکل بسیار مطمئن است و در صورتیکه بدرستی پیکر‌بندی شده باشند، تقریبا نفوذ هکر‌ها غیرممکن می شود و درحالیکه خدمات مشابه ای ارائه می دهند، تفاوت های قابل توجهی با هم نیز دارند که فراتر از مبحث این مقاله است.

امروزه سرویس ssh(open ssh) در سیستم عامل های unix  مثل Mac OS  و لینوکس بصورت پیش فرض فعال می باشد. بنابرین، برنامه ها یا زیرسیستم هایی که مبتنی بر پروتکل SSH هستند، بدون نیاز به مراحل مازادی مانند خرید یا ایجاد گواهینامه SSL مورد نیاز برای حالت های خاصی از انتقال امن داده ها از طریقTLS/SSL، کار خواهند کرد.

جهت آپلود و دانلود اطلاعات بین دو سیستم، بطور کلی ۴ گزینه زیر قابل انتخاب می باشند:

۱- FTP پروتکل انتقال فایل

۲- SCP برنامه کپی امن

۳- SFTP  پروتکل امن انتقال فایل

۴- FTPS  پروتکل انتقال فایل بر روی TLS/SSL

Ftp نا امن

در میان گزینه های مختلف انتقال فایل ذکر شده، شما نباید هرگز از طریق Ftp به سرور متصل شوید. استفاده از SCP و SFtp  علاوه بر سادگی، امنیت بیشتری را تامین می‌کند. در حالیکه استفاده از  Ftp نیاز به نصب نرم افزارهای جانبی مانند VsFTP  یا ProFtp دارد، SCP و SFtp   هر دو از طریقSSH ، بدون نیاز به نصب نرم افزار در سیستم عامل های لینوکس و یونیکس قابل استفاده می باشند.

تفاوت SCP و SFtp  

با توجه به اینکه هر دو روش از طریق SSH جهت انتقال اطلاعات به کامپیوتر دیگری مورد استفاده قرار می گیرند از امنیت نسبتاّ برابری برخوردار می باشند اما کارائی SFtp بدلیل اینکه در صورت انتقال فایل با SFtp اگر اتصال بهر‌دلیل قطع شود، امکان ادامه روند انتقال فایل وجود ندارد و انتقال فایل لازم است مجدد انجام شود، کمتر است.

تفاوت SFtp  و Ftps

SFtp  و Ftps  دو روش متناقض و با مکانیرم متفاوت می باشند که بدلیل تشابه نام ممکن است با هم اشتباه گرفته شوند که صحیح نمی باشد. Ftps    می تواند امینت برابری با SFtp   داشته باشد اما Ftps   در صورتیکه گواهی SSL نداشته باشید نیاز به تنظیمات مازادی دارد.

درصورتیکه در حال جستجو  بهترین روش مدیریت و انتقال فایل ها از هاست کنونی یا سیستم شخصی تان به سرور اختصاصی/ مجازی خود می باشید و از استفاده دستورات در خط فرمان می ترسید، شما می توانید از نرم افزار filezilla  که دارای رابط گرافیکی کاربر‌پسندی نیز می باشد جهت انتقال فایل ها به سرور و بلعکس استفاده کنید. در بخش بعدی به چگونگی انتقال امن فایل ها با این نرم افزار می پردازیم.

[ad_2]

لینک منبع