سرور مجازی لهستان با ترافیک نامحدود

آشنایی با تنظیمات در وردپرس

این هفته قصد داریم که بخش تنظیمات وردپرس رو براتون توضیح بدیم. اگر به دنبال این هستید که تنظیمات سایتتون رو بر اساس نیازمندی های خودتون شخصی سازی و مدیریت کنید با ما همراه باشید.

ابتدا وارد صفحه پیشخوان وردپرس می شویم و از آنجا بخش تنظیمات رو انتخاب میکنیم.

همینطور که مشاهده میشه در این بخش، زیر منوهای: عمومی یا همگانی، نوشتن، خواندن، گفتگو، رسانه و پیوند های یکتا وجود داره که در هر یک از این قسمت ها تنظیمات خاص اون بخش انجام میگیره.

حال بیایید با چگونگی عملکرد هر یک از این بخش ها آشنا بشیم.

 

تنظیمات عمومی یا همگانی: اولین بخش از تنظیمات وردپرس شامل اطلاعات پایه مربوط به سایت هست که میتونین اطلاعات سایتتون رو در این بخش مدیریت و شخصی سازی کنین. این اطلاعات شامل: عنوان سایت، نشانی های سایت، ایمیل مدیریت، مدیریت عضویت ها، زبان و زمان در سایت شماست. پس از اعمال تغییرات، اون ها رو ذخیره کنید.

تنظیمات نوشتن: بخش بعدی در تنظیمات گزینه نوشتن هست. این بخش شامل تنظیمات دسته ها و ساختار پیش فرض نوشته هاست که با استفاده از امکانات اون میتونید دسته و ساختار پیش فرض بر روی نوشته هاتون اعمال کنین.

در قسمت “فرستادن با ایمیل” این امکان فراهم شده که شما بتوانید با استفاده از ایمیل و بدون دسترسی به پنل مدیریت وردپرس نوشته های خودتون رو منتشر کنید. برای این امر شما بایستی اطلاعات مربوط به سرویس دهنده ایمیل، درگاه، شناسه ورود به ایمیل، رمز و دسته بندی پیش فرض نوشته را مشخص نمایید.

در قسمت “سرویس های بروزرسانی” این امکان به وجود اومده که با وارد کردن آدرس سرویس ها، زمانی که نوشته ای در سایتتون منتشر میشه دیگران از بروزرسانی سایت شما مطلع گردند.

تنظیمات خواندن: در این بخش تنظیمات شما میتونید مطالب و برگه های سایتتون رو مدیریت کنین.

در قسمت “صفحه نخست شما نمایش میدهد” شما می تونید تعیین کنید که در صفحه اول سایت شما آخرین نوشته های سایت یا برگه ای (البته به دلخواه شما) به عنوان صفحه اول سایت به نمایش در آید.همچنین مشخص می نمایید در کدام برگه نوشته ها به نمایش داده شوند.

علاوه بر موارد گفته شده شما می تونید بیشترین تعداد نوشته ها در هر برگه وبلاگ و همچنین بیشترین تعداد نوشته ها در خوراک یا RSS سایتتان که کاربران دنبال میکنند رو تعیین نمایید. همچنین میتونید مشخص کنید که نوشته ها در خوراک به صورت کامل نمایش داده شوند یا به صورت خلاصه شده و آیا نوشته ها در دسترس موتورهای جستوجو قرار بگیرد یا خیر.

در نهایت پس از اعمال تغییرات اون ها رو ذخیره کنید.

تنظیمات پیوندهای یکتا: آخرین بخش تنظیمات که واستون توضیح میدیم بخش پیوند های یکتاست. یکی از خصوصیات منحصر یه فرد وردپرس که این سیستم محتوا رو محبوب و معروف کرده این هست که شما می تونید به هر طریقی آدرس دهی بر روی نوشته های خودتون داشته باشین. با استفاده از امکانات پیوند های یکتا می تونید آدرس مطالبتون رو با ترکیبی از نام نوشته ها، تاریخ ارسال نوشته، آی دی نوشته و ساختار دلخواه خودتون تعریف کنید تا به عنوان آدرس صفحات مطالب شما مورد استفاده قرار بگیرند.

پیوند های یکتا اگر با ساختاری اصولی و صحیح تولید شده و مورد استفاده قرار گیرند تاثیری چشمگیر بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما خواهند داشت.

امیدوارم که از آموزش این هفته لذت برده باشین. ۹۰ درصدی شدنتون رو بهتون تبریک میگم : ) . تا هفته آینده خدانگهدار…

 

 

نوشته آشنایی با تنظیمات در وردپرس اولین بار در وبلاگ سرورپارس. پدیدار شد.